NASZ ZESPÓŁ
Osoby pracujące nad projektem.POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA
Dr hab. inż. Jolanta Pauk
Profesor Politechniki Białostockiej
Politechnika Białostocka
Kierownik projektu
Absolwentka Politechniki Białostockiej na kierunku Automatyka i Robotyka. Tytuł dr hab. w 2012 w Instytucie Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej PAN. Autorka ponad 150 publikacji głównie z zakresu biomechaniki, inżynierii biomedycznej, sztucznej inteligencji.
Staże naukowe: w Centrum Bioinżynierii w Mediolanie (2001-2002), Politechnice w Mediolanie (2004), Glenrose Rehabilitation Hospital w Edmonton (2002, 2004, 2007), Vilnius Giedyminas Technical University (2010, 2012), Politechnice Warszawskiej (2012), Centrum Ortopedyczno-Protetycznym (2013).
Najważniejsze nagrody i wyróżnienia: Nagroda I stopnia Komitetu Mechaniki Polskiej Akademii Nauk (2006); Finalistka European Young Entrepreneurs Awards (2006); stypendium Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej w programie START (2007-2008); stypendium MNISW dla młodych wybitnych naukowców (2011-2014); stypendium Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Budżetu Państwa w ramach projektu: Podniesienie potencjału uczelni wyższych jako czynnik rozwoju gospodarki opartej na wiedzy (2010-2011).
Ekspert Komisji Europejskiej w 7 Programie Ramowym i Horyzont 2020. Od 2013 r. opiekun koła naukowego BiomCyberMedic, które zajmuje się opracowaniem nowych konstrukcji wspierających terapie dzieci ze spektrum autyzmu.
KRAJOWE TOWARZYSTWO AUTYZMU ODDZIAŁ W BIAŁYMSTOKU
mgr Karolina Bajer
Prezes Krajowego Towarzystwa Autyzmu Oddział w Białymstoku
Absolwentka Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku, gdzie zdobyła tytuł magistra politologii w zakresie dziennikarstwa. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki i oligofrenopedagogiki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku. Od 2018 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Krajowego Towarzystwa Autyzmu Oddział w Białymstoku oraz Fundacji „Wiem i Pomagam”.
mgr Marcin Kruhlej
Vice-prezes Krajowego Towarzystwa Autyzmu Oddział w Białymstoku
Absolwent Wydziału Historyczno-Socjologicznego Uniwersytetu w Białymstoku oraz zarządzania gospodarką społeczną na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz orientacji i poradnictwa zawodowego. Wieloletni współpracownik Caritas Archidiecezji Białostockiej oraz Fundacji Dialog w Białymstoku. Trener i ekspert między innymi w: Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Białymstoku, Podlaskim Oddziale Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Ośrodku Pomocy Społecznej w Piątnicy, Ośrodku Pomocy Społecznej w Grajewie, Fundacji Polska Edukacja im. Komisji Edukacji Narodowej. Od 2016 roku dyrektor Ośrodka Szkolno–Terapeutyczno-Opiekuńczego dla Dzieci i Młodzieży ze Spektrum Autyzmu. Od czerwca 2018 r. Wiceprezes Zarządu Krajowego Towarzystwa Autyzmu Oddział w Białymstoku.
Mgr Katarzyna Głowacka
Administracja projektu
Ukończyła Uniwersytet Warszawski Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji, absolwentka Uniwersytetu Białostockiego Wydział Pedagogiki i Psychologii oraz Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji w Białymstoku. Przez ponad piętnaście lat związana zawodowo z promocją i marketingiem na rynku podlaskim. Ukończyła szkolenia z zakresu strategii i technik negocjacji, zarządzanie sprzedażą i relacja z klientem oraz z zakresu e-marketingu. Od marca 2018r jest pracownikiem administracyjnym Krajowego Towarzystw Autyzmu Oddział w Białymstoku, gdzie koordynuje pracę Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego.
KAUNAS PRANAS DAUNYS CENTER OF EDUCATION
Mgr Raimonda Juknevičienė
Dyrektor Kaunas Pranas Daunys Center of Education
Raimonda Juknevičienė uzyskała tytuł licencjata w zakresie edukacji przedszkolnej na Uniwersytecie w Kłajpedzie, magistra edukacji na Vytautas Magnus University. Przez wiele lat pracowała jako zastępca dyrektora w ośrodku dla dzieci z ASD. Obecnie jest dyrektorem Kaunas Pranas Daunys Center of Education. Brała udział w międzynarodowych projektach i stażach w Norwegii, Finlandii, Holandii, zdobywała kwalifikacje podczas międzynarodowych duńskich szkoleń na temat metody TEACHH dla dzieci z ASD. Raimonda stale współpracuje z różnymi litewskimi instytucjami i organizacjami w celu poprawy jakości edukacji i innych usług dla dzieci z ASD. Przygotowuje programy kwalifikacyjne dla nauczycieli i prowadzi seminaria dotyczące organizacyjnych problemów edukacji dzieci z ASD. Jest współautorką publikacji „PAŽINK, SUPRASK, PADĖK. „Strategie edukacyjne dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”.
Mgr Toma Malvicė
Psycholog w Kaunas Pranas Daunys Center of Education
Jest absolwentką Vytautas Magnus University na kierunku psychologia zdrowia. Od 11 lat pracuje jako psycholog w Kaunas Pranas Daunys Center of Education. Stale poszerza swoją wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Prowadzi wykłady z zakresu pedagogiki specjalnej i psychologii na uniwersytecie, a także kursy z psychologii pedagogicznej. Przygotowuje programy kwalifikacyjne i prowadzi na Litwie seminaria dla pedagogów i specjalistów zajmujących się problemami modelowania i korygowania zachowań, integracji sensorycznej i edukacji strukturalnej. Organizuje spotkania rodzicielskiej grupy samopomocy „Rodzice – dla rodziców”.
Jest współautorką publikacji „PAŽINK, SUPRASK, PADĖK. „Strategie edukacyjne dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.” Bierze udział w projektach, inicjatywach, współpracuje ze studentami Vytautas Magnus University, Litewskiego Uniwersytetu Sportowego, Kolegium Kowieńskiego, organizuje zajęcia dla dzieci z ASD, nadzoruje praktyki studenckie w centrum edukacyjnym w Kaunas Pranas Daunys Center of Education.
Mgr Aušra Lukšienė
Logopeda w Kaunas Pranas Daunys Center of Education
Uzyskała tytuł magistra logopedy oraz pedagoga specjalnego na Uniwersytecie Šiauliai. Od 1992 r. pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Bierze udział w międzynarodowych projektach, stażach w Holandii (holenderska fundacja dla Europy Wschodniej i Środkowej), w Norwegii – w ośrodkach w Solvang i Glenne, hrabstwie Vestfold (gdzie kształcą się dzieci i młodzież z ASD), w ośrodku pedagogiczno-psychologicznym w Skien. Aušra specjalizuje się we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu, ocenia ich zdolności poznawcze, mowy, komunikacyjne i społeczne oraz tworzy programy indywidualnej edukacji. W swojej pracy stosuje metody nauczania strukturalnego i PECS. Stale prowadzi wykłady i zajęcia praktyczne dla studentów Kowieńskiego Kolegium, Litewskiego Uniwersytetu Sportu, Zdrowia i Vytautasa Magnusa.
Wygłasza referaty na międzynarodowych konferencjach, prowadzi seminaria dla litewskich pedagogów i specjalistów zajmujących się problematyką mowy i komunikacji. Jest współautorką publikacji „PAŽINK, SUPRASK, PADĖK. Ugdymo strategijos dirbantiems su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų” (“Strategie edukacyjne dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”). Jest członkiem litewskiego stowarzyszenia logopedów i pedagogów specjalnych. Za osiągnięcia w dziedzinie zawodowej i wkład w stworzenie systemu edukacji dla dzieci z ASD została odznaczona honorowym certyfikatem burmistrza Kowna.